استوری جنجالی کتایون ریاحی و اتهام آزار جنسی علیه سعید پورصمیمی

ماجرای کامل استوری جنجالی کتایون ریاحی و اتهام آزار جنسی علیه سعید پور صمیمی + عکس

7 خرداد 1401
۰

به گزارش سریالینو کتایون ریاحی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود و ضربدر زدن بر روی عکس سعید پور صمیمی، اتهاماتی را علیه او مطرح و او را به آزار جنسی متهم کرد. در این مطلب به ابعاد بیشتری از این ماجرا پرداخته‌ایم.

ماجرای کامل استوری جنجالی کتایون ریاحی و اتهام آزار جنسی علیه سعید پورصمیمی

با راه‌اندازی جنبش میتو که در رابطه با افشارگری علیه آزاردهندگان جنسی است، آزاردیدگان این شهامت را پیدا کرده‌اند که از تجربه تلخ خود در مورد آزار جنسی پرده بردارند و فرد آزار دهنده را ب جامعه معرفی کنند. البته بسیاری هنوز این شائبه را دارند که این جنبش گاهاً مورد سوءاستفاده قرار گرفته و عده‌ای با قصد انتقام‌جویی شخصی یا معروف شدن خودشان، فرد بی‌گناهی را به آزار جنسی متهم کنند.

استوری افشاگری سبنم فرشاد جو و جنبش میتو

با کشیده شدن دامنه جنبش میتو به فضای مجازی ایران، مدتی است که اخبار عجیب و شوکه‌کننده‌ای از هنرمندان و سلبریتی‌های مرد به گوش می‌رسد. تاکنون افراد سرشناسی همچون محسن نامجو، آیدین آغداشلو، عثمان محمد پرست، مهدی کوشکی، حبیب رضایی، مهدی کرم پور (کارگردان)، کاوه سجادی حسینی و چند تن دیگر پایشان به جنبش میتو باز شده و به آزار جنسی زنان متهم شده‌اند.

ماجرای اتهام به فرهاد اصلانی و بیانیه ۸۰۰ تن از سینماگران

چندی پیش نیز سمیه میر شمسی، دستیار کارگردان اتهاماتی را علیه فرهاد اصلانی بازیگر سرشناس سینما مطرح کرده بود. میر شمسی مدعی شده که اصلانی در پشت صحنه فیلمبرداری یکی از فیلم‌ها، بعد از نوشیدن مشروبات الکلی به او و چند تن دیگر آزار رسانده بود. میر شمسی همچنین مدعی بود که این ماجرا چندین و چند بار تکرار شده است.

پس از این ماجرا ۸۰۰ تن از سینماگران مطرح کشور (عموماً زنان سینماگر) با انتشار بیانیه‌ای به خشونت جنسی علیه زنان در سینما و تئاتر ایران اعتراض کردند. در بین امضاکنندگان این بیانیه افراد سرشناسی چون نیکی کریمی، ترانه علیدوستی، هدیه تهرانی، پوران درخشنده، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هانیه توسلی، نگار جواهریان، گلاره عباسی، نرگس آبیار، ستاره اسکندری، ملیکا شریفی نیا و شبنم قلی خانی به چشم می‌خورد.

بیانه 800 سینماگر زن در رابطه با آزار جنسی در سینما و تئاتر

این اعضای جامعه سینمایی همچنین صفحه‌ای در اینستاگرام با آی‌دی @۸۰۰.women به منظور اطلاع‌رسانی و پیگیری این موضوع ایجاد نمودند. این همان صفحه‌ای می‌باشد که کتایون ریاحی در استوری خود علیه سعید پورصمیمی، آن را تگ کرده است. در ادامه در رابطه با این استوری جنجالی بیشتر توضیح داده‌ایم.

ماجرای استوری جنجالی کتایون ریاحی علیه سعید پورصمیمی

این روزها نام سعید پور صمیمی به واسطه حضورش در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ برای بازی در فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، بیشتر از قبل شنیده می‌شد. از چهره سالخورده و شکسته شده او نیز صحبت‌های زیادی در میان کاربران مطرح شده بود.

این ایام همچنین از پورصمیمی به خاطر نقش‌های مکمل به یاد ماندنی‌ای که ایفا کرده و ۳ سیمرغ بلورینی که برای بهترین نقش مکمل مرد در جشنواره فجر دریافت نموده، تمجیدهای زیادی شده بود. تا اینکه کتایون ریاحی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، تمام این اخبار را تحت تأثیر قرار داد. در تصویر زیر استوری جنجالی کتایون ریاحی علیه سعید پور صمیمی را مشاهده می‌کنید.

استوری جنجالی کتایون ریاحی و اتهام آزار جنسی علیه سعید پورصمیمی

هنوز جامعه سینمایی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در شوک ناشی از اتهام آزار جنسی به فرهاد اصلانی و حبیب رضایی خارج بودند که این استوری بار دیگر فضای اجتماعی را در بهت و تعجب فرو برد. همانطور که در تصویر این استوری مشاهده می‌کنید، کتایون ریاحی یک ضربدر قرمز بزرگ بر روی عکس سعید پور صمیمی کشیده و در زیر آن نیز صفحه مرتبط با بیانیه ۸۰۰ تن از سینماگران در رابطه با خشونت جنسی در سینما (@۸۰۰.women) را منشن کرده است. در واقع کتایون ریاحی به طور مستقیم سعید پور صمیمی را به آزار جنسی متهم نموده.

اینکه کتایون ریاحی به استفاده از هشتگ #me_to (#می_تو) این صفحه را تگ کرده این احتمال را قوت بخشیده که خود او مورد تعرض قرار نگرفته و قربانی فرد دیگری است. البته فعلاً نمی‌توان با قطعیت در این باره صحبت کرد. با اینکه این استوری بازتاب‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته، هنوز پورصمیمی واکنشی نسبت به آن از خود نشان نداده است.

ترانه علیدوستی، پیمان معادی و سعید پور صمیمی درجشنواره فیلم کن

اتهام آزار جنسی علیه سعید پورصمیمی بازیگر فیلم برادران لیلا + حواشی

جالب است بدانید که سعید پور صمیمی دومین بازیگر فیلم برادران لیلا محسوب می‌شود که به آزار جنسی متهم شده است. فرهاد اصلانی هم که چندی پیش به آزار جنسی متهم شده، از بازیگران فیلم «برادران لیلا» است و حتی در کنفرانس خبری فیلم در کن نیز سؤالاتی از علیدوستی در رابطه با او پرسیده شده بود. بدون شک ماجرای استوری جنجالی کتایون ریاحی و افشاگری و اتهام آزار جنسی علیه سعید پور صمیمی حواشی پیرامون این فیلم را دو چندان خواهد کرد.

هم‌چنین پیش از این، علیدوستی و چهار سینماگر زنِ دیگرِ “هیات ۵ نفره زنانه برای رسیدگی به آزار و خشونت جنسی”، در اعلامیه‌ای عنوان کرده بودند که کنار هیچ فردی با چنین اتهاماتی، روی فرش قرمز نخواهند رفت. اکنون باید دید ترانه علیدوستی و دیگر بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم «برادران لیلا» چه واکنشی به استوری کتایون ریاحی علیه سعید پور صمیمی نشان خواهند داد.

پست عذرخواهی ترانه علیدوستی بابت انتشار عکس با فرهاد اصلانی

این در حالی است که ترانه علیدوستی چند روز پیش و همزمان با پخش فیلم بردران لیلا در جشنواره کن، تصویری از یکی از صجنه‌های فیلم همراه با فرهاد اصلانی منتشر کرده بود. اعتراضات کاربران به این استوری او را وادار به عذرخواهی کرد. علیدوستی در متن عذرخواهی خود نوشت:

«دیروز استوری‌ای از من با تصویری از فرهاد اصلانی منتشر شد که قلب عده‌ای را جریحه دار کرده است. من این استوری را که رویش منشن شده بودم در گرماگرم فستیوال کن «بازنشر» کردم.

می‌دانم بازنشر این استوری که در واقع «تصویر بلیط و اعلان‌روزانه فیلم برادران لیلا» است و صرفا استفاده از روایت تصویری صفحه مربوط به فستیوال کن بوده است، موجب آزردگی برای راویان، امضاکنندگان بیانیه و بسیاری از دغدغه‌مندان برابری جنسیتی شده است.

ضمن پایبندی بر اصول مندرج در بیانیه و درک وظیفه سنگینی که بر دوش من نهاده شده است امیدوارم عذرخواهی من را پذیرا باشید. من با مسئولیت پذیری تمام آماد‌ه‌ام که هر خسارت روحی که به راویان وارد شده را جبران کنم.

من هم در کنار شما در حال تمرین و آموزش هستم و می‌دانم که در مسیر پیش رو ممکن است دچار اشتباه هم بشوم. به همین دلیل با تاکید بر اصل مسئولیت پذیری که اساس این جنبش است صمیمانه از همه راویان، فعالان و مخاطبین این جنبش عذرخواهی می‌کنم…»

اکنون باید دید که آیا علیدوستی عکس‌های خود با سعید پورصمیمی در جشنواره کن را نیز حذف و برای قرار دادن آن‌ها عذرخواهی خواهد کرد یا خیر. اگرچه این عکس‌ها همه برای پیش از استوری کتایون ریاحی و اتهام آزار جنسی علیه پور صمیمی بود.

اگرچه هنوز هیچ گونه صحبت و سند بیشتری در رابطه با این اتهام منتشر نشده و تا انتشار بیشتر همه چیز در حد حدس و گمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سریالینو را در روزهای آینده دنبال کنید.

 

امتیاز دهید

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(